• Archiv
  • Čísla
  • 20, 2018, 3
  • Utváření sociálních pout ve školním kolektivu na základě genderového, etnického a sociálního vymezení

Utváření sociálních pout ve školním kolektivu na základě genderového, etnického a sociálního vymezení

Radek Vorlíček

Formation of Social Bonds in School on the Basis of Gender, Ethnic, and Social Delimitation


Abstract

Through the observation of educational settings, this article raises issues concerning the social status of Roma children in the context of schooling. The article deals with social distance dynamics among pupils in elementary school, and its impact on their position in the social hierarchy. It is based on long-term qualitative fieldwork. The central method of the fieldwork was observation. The results draw attention to many aspects of social exclusion in educational settings.


Keywords: social exclusion; elementary school; Roma pupil; excluded locality; educational research


Článek v PDF ke stažení


Radek Vorlíček




Poslední změna: 17. listopad 2018 19:37 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Vydavatel

Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy


Kontakty

Časopis "Lidé města"

Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8 - Libeň


e-mail:



Jak k nám